آلمان به دنبال اعمال محدودیت سرعت در اتوبان

آلمان به دنبال اعمال محدودیت سرعت در اتوبان

دولت آلمان در نظر دارد طیف وسیعی از پیشنهادهای اولیه را در مورد کاهش آسیب‌های زیست‌محیطی ناشی از حمل‌ونقل بررسی کند؛ این پیشنهادها می‌تواند منجر به لغو عدم محدودیت سرعت در اتوبان‌های این کشور شود. هم‌اکنون آلمان به‌عنوان کشوری شناخته می‌شود که در برخی اتوبان‌های آن می‌توان بدون محدودیت سرعت رانندگی کرد، اما با تصویب پیشنهادهای جدید، شرایط تغییر خواهد کرد.  

سرعت اتوبان آلمان

به گزارش رویترز، کمیته‌ی ملی آینده حمل‌ونقل که مسئولیت ارائه‌ی پیشنهادها را برای کاهش آسیب‌های زیست محیطی بر عهده دارد، سناریوهای مختلفی را ارائه کرده است. از جمله این موارد می‌توان به افزایش مالیات بر سوخت، اعمال محدودیت سرعت در بزرگراه‌ها، ترویج استفاده از خودروی الکتریکی در آلمان با هدف کاهش انتشار گازهای آلاینده طبق قوانین اتحادیه اروپا اشاره کرد. 

سرعت اتوبان آلمان

از سال ۱۹۹۰ تاکنون استانداردهای قانونی آلمان برای کاهش گازهای آلاینده مخرب تغییری نداشته و همین موضوع آن‌ها را به‌عنوان هدف بزرگی برای کمیته‌ی ملی آینده حمل‌ونقل تبدیل می‌کند. بااین‌حال به نظر می‌رسد که دولت آلمان بین دو راهی اقدام برای حفاظت از محیط زیست و نیاز به حمایت از صنعت خودروسازی، وظیفه‌ی سنگینی بر عهده دارد. علاوه‌بر این اگر آلمان نتواند میزان انتشار گازهای گلخانه‌ای خود را کاهش دهد، با جریمه‌های سنگینی از سوی اتحادیه اروپا روبه‌رو شود.

سرعت اتوبان آلمان

مقاله‌های مرتبط:

در میان طرح‌های پیشنهادی، محدودیت سرعت رانندگی در اتوبان به ۱۳۰ کیلومتربرساعت، افزایش مالیات سوخت از سال ۲۰۲۳، همراه‌با پایان دادن به معافیت مالیاتی برای وسایل نقلیه دیزلی و اعطای یارانه (سهمیه ویژه) برای خودروهای الکتریکی و هیبریدی وجود دارد. باتوجه‌به پیشنهادهای این کمیته، اقدامات گفته شده می‌تواند باعث کاهش نیمی از گازهای گلخانه‌ای تولیدی در آلمان شود.

کمیته‌ی ملی آینده حمل‌ونقل آلمان هنوز پیشنهادهای خود را نهایی نکرده است، زیرا گزارش نهایی در اوایل فروردین ماه ارائه خواهد شد. انتظار می‌رود دولت این گزارش را به قانون تغییر آب‌وهوایی تبدیل کند. بااین‌حال دولتمردان آلمان و کمیته‌ی ملی به خوبی آگاه هستند که بسیاری از طرح‌های ارائه شده می‌تواند مخالفت رانندگان و حتی سیاستمداران آلمانی را بر انگیزد. 

سرعت اتوبان آلمان

در پیش‌نویس گزارش کمیته آمده است:

هر ابزار و اقدامی پذیرفته نمی‌شود. این کار ازطریق تدابیر سیاسی، مهارت دیپلماتیک و تمایل به مصالحه برای دستیابی به اهداف تغییرات آب‌وهوایی ممکن می‌شود.

درباره محمد حسینی راد

چند سالی هست که در دنیای دیجیتال مشغول فعالیتم. کارشناسی ارشد نرم افزار خوندم و از اینکه دارم مطالب مرتبط با زمینه کاری خودم را انتشار می دهم بسیار خرسندم.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *