با کامیون آتش‌نشانی کلاسیک Ahrens-Fox N-S-4 آشنا شوید

با کامیون آتش‌نشانی کلاسیک Ahrens-Fox N-S-4 آشنا شوید

اگر شخصیت‌های ساختگی مدمکس و آتش‌نشان سم می‌خواستند با همکاری یکدیگر خودرو تولید کنند، چنین چیزی از آب درمی‌آمد. آرنز فاکس مدل ۱۹۲۷ کامیون آتش‌نشانی است که به‌جای آنکه آرامش را به‌همراه داشته باشد، با ظاهر خشنش رعب و وحشت ایجاد می‌کند. رنگ خاص قرمز بدنه و نیز استفاده از کروم در ساخت آن، همان رفتار و کرامت مخصوص خودروهای آتش‌نشانی را به آن داده است.

اولین کامیون آتش‌نشانی

موتور فوق‌العاده‌ی ۶ سیلندر آن ۱۱۰ اسب‌بخار قدرت تولید می‌کند که برای زمانی‌که روزنامه‌ها درباره‌ی چارلی‌ چاپلین می‌نوشتند، عدد شگفت‌انگیزی به‌حساب می‌آید. درکنار ظاهر خشمگین این کامیون، قلبی مهربان قرار دارد و این خودرو تعداد زیادی از انسان‌های دهه‌ی ۱۹۲۰ و ۱۹۳۰ را نجات داده است. اگر در این دوران خانه‌ی شما آتش می‌گرفت، تنها امیدتان این خودرو بود. سلاح استفاده‌شده در این کامیون موتورپمپی است که آب را با فشار بسیار زیادی پمپ می‌کند و ساختمان‌های بلند را هم از حریق می‌تواند نجات دهد. جان آرنز و چارلز فاکس اولین کامیون آتش‌نشانی موتوردار خود را در سال ۱۹۱۱ و در دورانی تولید کردند که این کار را اسب‌ها انجام می‌دادند.

Ahrens-Fox N-S-4

مقاله‌های مرتبط:

تولید انبوه موتور احتراق‌داخلی باعث کاهش چشمگیر مرگ‌ومیر دراثر آتش‌سوزی شد. برخلاف مردم عادی که از تبدیل وسایل نقلیه‌ی خود به وسیله‌ی نقلیه‌ی موتوردار هراس داشتند، آتش‌نشانی اولین سازمانی بود که به این وسایل روی آورد. درکنار سرعت سریع‌تر این خودروها، دیگر به مراقبت‌های ویژه و غذادادن نیازی نداشتند. علاوه‌براین‌ها، در موقعیت‌های بحرانی هم می‌توان از این خودروها استفاده کرد؛ درحالی‌که اسب‌ها توانایی انجام این کار را نداشتند.

اولین کامیون آتش‌نشانی

شرکت آرنز تعداد زیادی کامیون آتش‌نشانی خستگی‌ناپذیر تولید کرد تا بتواند با بزرگان این صنعت رقابت کند. ایستگاه‌های آتش‌نشانی آمریکا به این شرکت وفادار بودند و تعداد زیادی از این کامیون‌ها را خریدند و بسیاری از آن‌ها تا سه دهه هم استفاده می‌شدند. توجه ویژه به جزئیات و نیز استقلال بی‌همتای این شرکت، نام آن را درکنار رولزرویس قرار داد. این خودرو با هدف زیبایی طراحی نشده بود؛ بلکه در آن توجه شده بود که آب به‌راحتی پمپ شود و آتش‌نشانان در انجام وظایفشان محدودیت نداشته باشند. این خودرو می‌توانست ۴,۱۶۴ آب را در هر دقیقه پمپ کند. متأسفانه با گذشت زمان این خودروها یکی‌پس‌از‌دیگری از رده خارج شدند؛ اما همچنان یک نسخه از آن حفظ شده و از آن به‌صورت ویژه نگه‌داری می‌شود.

درباره محمد حسینی راد

چند سالی هست که در دنیای دیجیتال مشغول فعالیتم. کارشناسی ارشد نرم افزار خوندم و از اینکه دارم مطالب مرتبط با زمینه کاری خودم را انتشار می دهم بسیار خرسندم.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *