۱۱ دلیل که چرا کسب و کار شما به سئو نیاز دارد

۱۱ دلیل که چرا کسب و کار شما به سئو نیاز دارد

بسیاری از برند ها و کسب و کار ها می دانند (یا فکر می کنند که می دانند) که برای محتوای دیجیتال خود نیاز به سئو دارند و همچنین از فواید به کارگیری سئو نیز آگاه هستند.

چرا سایت مان را سئو کنیم

قطعا سئو به طور کلی جستجوپذیری و میزان دیده شدن یک سایت را بهبود می بخشد اما به غیر از این موارد، دیگر چه سودی برای ما دارد؟ چرا سئو انقدر برایمان مهم است؟

این ۱۱ دلیل، فارغ از نوع تجارت و اندازه کسب و کار، به طور واضح به ما می گویند که چرا کسب و کار ها برای ارتقاع سطح فعالیت خود به سئو نیاز دارند.

  1. ۱. جستجوی ارگانیک در اغلب مواقع مهم ترین عامل ترافیک سایت است

جستجوی ارگانیک بخش بزرگی از عملکرد اکثر وب سایت های کسب و کار و همچنین، جزء مهمی از قیف فروش نیز می باشد که در نهایت کاربران را متقاعد به تکمیل تبادل یا تعامل می کند.

همانطور که بازاریابان می دانند، گوگل از سهم بسیار بیشتری در بازار جستجو نسبت به رقیبان خود مانند یاهو، بینگ، بایدو، یاندکس، داک داک گو وغیره برخورد دار است.

این بدان معنا نیست که دیگر موتور های جستجو گر نقشی در دیده شدن یک برند ندارند — بلکه دارند — اما موضوع این است که گوگل حدود ۷۵ درصد بازار جستجو را در اختیار دارد و پادشاه بلامنازع جستجو است. بنابراین بسیار مهم است که از دستورالعمل های آن پیروی کنیم.

اما ۲۵ درصد باقی مانده ی بازار که سهم دیگر موتور های جستجوگر است، همچنان برای برندها ارزشمند است.

گوگل، پربازدید ترین سایت جهان (به طور واضح همچنین در آمریکا)، دارای پرطرفدار ترین سرویس ایمیل جهان نیز می باشد (با بیش از یک میلیارد کاربر). نیازی به گفتن نیست که یوتیوب دومین موتور جستجو گر بزرگ جهان است.

می دانیم که اکثریت بزرگی از مردم جهان که به اینترنت دسترسی دارند، حداقل در طول روز یک بار برای گرفتن اطلاعات به گوگل مراجعه می کنند.

دیده شدن به عنوان یک منبع مورد اعتماد برای گوگل و دیگر موتور های جستجو، همیشه برای برند ها سودمند بوده است. سئو با کیفیت و سایت های درجه یک، برندها را به سمت این هدف سوق می دهند.

سئو و بازاریابی

  1. سئو باعث ایجاد اعتماد و اعتبار می شود

هدف هر متخصص سئو با تجربه، ایجاد یک پایه قوی برای یک سایت زیبا با یک تجربه کاربری موثر است که به خاطر اعتماد و اعتبار برند و محتوای دیجیتالش، به آسانی در صفحه نتایج جستجو قابل رویت است.

بسیاری از عناصر در ایجاد اعتبار، با توجه به موتور های جستجوگر مانند گوگل، تاثیر گذار هستند. علاوه بر عوامل ذکر شده در بالا، اعتبار در طول زمان به عنوان نتیجه ای از عناصر مختلف بدست می آید.

ایجاد این اعتبار، بیشتر از اکثر بهینه سازی های دیجیتال دیگر (اگر نگوییم بیشتر از همه آن ها)، به یک برند سود خواهد رساند. اما مشکل اینجاست که ساختن این اعتبار و اعتماد در طول یک شب غیر ممکن است. — دقیقا مانند زندگی واقعی که در آن اعتبار یک شخص با گذشت زمان بدست می آید.

معتبر ساختن یک برند نیز نیازمند صبوری، تلاش وتعهد است و همچنین به ارزش و کیفیت محتوا، کالا یا سرویس شما نیز بستگی دارد که باعث می شود تا مشتری به برندتان اعتماد کند.

  1. سئو خوب مساوی است با تجربه کاربری بهتر !

همه سایت ها می خواهند بهترین رتبه را در گوگل داشته باشند و تا جایی که می شود، دیده شوند. اما فقط تعداد محدودی به این نکته توجه می کنند که داشتن یک تجربه کاربری بهینه، تا چه حد می تواند به آنها در رسیدن به این هدف کمک کند.

گوگل یاد گرفته است که چگونه یک تجربه کاربری مطلوب یا غیر مطلوب را تفسیر کند. از این رو یک تجربه کاربری مثبت، عنصر اصلی موفقیت یک وب سایت است.

مشتریان می دانند که چه می خواهند و اگر نتوانند کالای مورد نظر خود را پیدا کنند، دچار مشکل و از عملکرد سایت آزرده خاطر خواهند شد.

یک مثال واضح از ایجاد یک تجربه کاربری قوی، این است که گوگل چگونه تبدیل به یک موتور یافتن جواب ها شده است و جواب سوال شما را به طور مستقیم بر روی صفحه نتایج (SERP) نمایش می دهد.

هدف این کار این است که کاربران بتوانند اطلاعات مورد نظر خود را با کلیک های کمتر، سریعتر و ساده تر بدست آورند.

سئوی با کیفیت باعث ایجاد تجربه کاربری مثبت می شود که در راستای سودرسانی به یک برند عمل خواهد کرد.

  1. سئو محلی باعث افزایش مشارکت، ترافیک و تبادلات می شود

با افزایش چشمگیر ترافیک موبایل ها، جستجوی محلی یکی از اصلی ترین عوامل موفقیت هر کسب و کار کوچک یا متوسط است.

هدف سئو محلی بهینه سازی محتوای دیجیتال شما برای یک محل بخصوص است، تا افراد بتوانند شما را سریع تر و راحت تر پیدا کنند و به سمت معامله با شما سوق داده شوند.

بهینه سازی محلی بر روی شهرک ها، شهرها، ناحیه ها و حتی ایالت های خاص تمرکز میکند تا بتواند یک رسانه مناسب برای تبلیغات یک برند در سطح محلی ایجاد کند.

متخصصین سئو این کار را با بهینه سازی سایت شرکت یا برند مورد نظر و محتوای آن، شامل فراخوان ها و بک لینک ها و همچنین لیست محلی مربوط به موقعیت و بخش کسب و کار متعلق به یک برند، انجام می دهند.

برای افزایش مشارکت در سطح محلی، متخصصین سئو باید پنل گراف دانش، Google My Business listing و پروفایل های آن برند در شبکه های اجتماعی را بهینه سازی کنند.

همچنین باید اهمیت نظرات کاربران در گوگل، و دیگر سایت های بررسی مانند یلپ، هوم ادوایزر و ایجنت لیست و غیره (با توجه به نوع تجارت)، مورد توجه قرار گیرد.

  1. سئو بر چرخه خرید تاثیر می گذارد

خریداران قبل از هر خرید، در مورد محصول مورد نظر خود تحقیق می کنند. از دیدگاه یک خریدار، این قابلیت یکی از بزرگترین مزیت های اینترنت است.

استفاده از تکنیک های سئو برای انتشار پیام هایتان، مربوط به معاملات خوب، محصولات یا خدمات نوآورانه و تشریح اهمیت و اعتبار آنچه که شما به مشتری هایتان ارائه می کنید، می تواند تاثیر بسزایی در رشد کسب و کار شما داشته باشد.

بدون شک استفاده از این تکنیک ها (اگر درست به کار گرفته شوند) تاثیر مثبتی بر چرخه خرید خواهد گذاشت.

برند ها باید در جایی که مردم به آن ها نیاز دارند، قابل روئیت و در دسترس باشند. سئو محلی قابلیت دیده شدن را بهبود می بخشد و کاربران را قادر به یافتن پاسخ پرسش هایشان و برند ها را قادر به فراهم آوردن آن پاسخ ها می کند.

  1. بهترین روش های سئو همیشه به روز می شوند

به کارگیری تکنیک های سئو در وب سایت یک برند و محتوای دیجیتال آن، بسیار سود مند است اما اگر آن برند به هر دلیلی (مانند تنگنای مالی) نتواند سایت خود را به طور مداوم مورد بازبینی و اصلاحات قرار دهد، سایت به نقطه ای خواهد رسید که به خاطر موانع موجود، دیگر قادر نخواهد بود که به رشد خود ادامه دهد.

با توجه به اینکه که جهان جستجو همواره در حال پیشرفتی است که اساس آن در اختیار و انحصار گوگل می باشد، ما همواره باید به تغییرات توجه باشیم تا بتوانیم از رقبایمان پیشی بگیریم و در صفحه اول گوگل قرار گیریم.

فعال بودن و نظارت بر تغییرات عمده الگوریتم های گوگل، همیشه برای برندها سودمند خواهد بود.

می دانیم که گوگل در طول یک سال، هزاران تعییر در الگوریتم های خود به وجود می آورد و اگر ما از این تغییرات عقب بمانیم، رسیدن و همگام شدن دوباره با آنها کار بسیار سختی خواهد بود. متخصصین سئو به شما کمک می کنند تا چنین اتفاقی هرگز رخ ندهد.

  1. فهمیدن سئو به شما در شناخت بهتر محیط وب کمک می کند

با توجه به همیشگی بودن تغییرات در محیط جهانی وب، همگام ماندن با این تغییرات کاری چالش برانگیز است.

اما بهره بردن از دانش بروز سئو، به ما اجازه ی همگام ماندن با تغییراتی که در دنیای جستجو اتفاق می افتد را می دهد.

شناخت محیط وب که شامل تاکتیک هایی است که توسط دیگر کسب و کار های محلی (رقبایتان) به کار گرفته شده اند، میتواند برای شما بسیار سودمند باشد.

  1. سئو نسبتا ارزان است

بله قطعا سئو هزینه دارد. به هر حال هر چیز خوبی هزینه ای دارد.

اما سئو نسبت به مزایایش و نفع و سود قابل توجهی که به کسب و کار شما می رساند، واقعا ارزان است!

بهتر است بگوییم سئو یک هزینه نیست. بلکه یک سرمایه گذاری واقعیست! نتیجه به کارگیری درست سئو را در چند سال آینده کسب و کارتان بیشتر مشاهده خواهید کرد و مانند هر چیز دیگری در زندگی، اگر بیشتر به آن توجه کنیم و بیشتر سرمایه گذاری کنیم نتیجه بهتری خواهیم گرفت.

  1. سئو یک استراتژی بلند مدت است

به کارگیری سئو می تواند (و واقعا می تواند) در سال اول تاثیر شگرفی بر کسب و کار شما بگذارد و تعداد زیادی از این فعالیت ها دارای تاثیرات بلند مدت هستند.

همانطور که بازار رشد می کند، خوب است که ما هم خود را با تغییرات هم جهت کنیم. اما حتی سایتی که تا الان سئوی خوبی نداشته است، می تواند با به کاری گیری ساده ترین و بهترین دستورالعمل های سئو، عملکرد و تجربه کاربری خود را بهبود بخشد.

و هر چه زمان، تلاش و بودجه ی بیشتری برای سئو در نظر بگیریم، نتیجه بهتری را شاهد خواهیم بود و سایت مورد نظر  ما برای مدت طولانی تر به عنوان یک رقابت کننده جدی در بازار خود باقی می ماند.

  1. سئو قابل سنجش است

در حالی که سئو به خودی خود ابزاری برای محاسبه سود شما ارائه نمیدهد (مانند گوگل ادورز) اما شما می توانید تقریبا همه چیز را با آنالیز و پیگیری کردن محاسبه بگیرید.

مشکل اصلی در چگونگی ربط دادن و تفسیر اطلاعات پراکنده است زیرا هیچ روش قطعی برای فهمیدن ارتباط میان فعالیت های انجام شده، وجود ندارد.

با این حال، ارزشش را دارد تا تلاش کنیم تاثیر فعالیت های خاص را  بر روی عملکرد و رشد وب سایت پیدا کنیم.

هدف سئو، پیشرفت وب سایت است. پس تفسیر این اطلاعات نباید خیلی چالش برانگیز باشد.

همچنین برندها میخواهند بدانند که در حوزه عملکرد دیجیتال مخصوصا در سئو، زیرا برای بهبود آن به یک شرکت یا فرد هزینه پرداخت می کنند، درگذشته کجا بودند، الان کجا هستند، و به چه سمتی حرکت می کنند.

  1. سئو فرصت های جدیدی ایجاد می کند

سئو با کیفیت همیشه باعث پیدایش فرصت های متنوع برای کسب و کار ها می شود و حتی باعث درخشیدن آن ها در آن حوزه می شود.

ارائه دادن سئو با کیفیت به برند ها، به معنای تمرکز کامل یک تیم سئو روی آن برند است. تنها راه به بازار عرضه کردن یک برند، با اشتیاق و درکی که سهام داران آن دارند، سهام دار شدن در آن برند است.

هر چه یک برند بهتر فهمیده شود، فرصت های بیشتری برای ترقی خواهد داشت. این گزاره در مورد سئو نیز صدق می کند.

درباره رزیتا اکبری زاده

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *