گزارش کانترپوینت از بازار جهانی موبایل در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹: چین و هند، شفابخش‌های بازار

گزارش کانترپوینت از بازار جهانی موبایل در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹: چین و هند، شفابخش‌های بازار
بدون نظر, ۱۱/۰۸/۱۳۹۸, توسط , در موبایل
واحد خبر mobile.ir :

موسسه تحقیقاتی کانترپوینت در روز پنج‌شنبه ۳۱ اکتبر ۲۰۱۹ (۹ آبان ۱۳۹۸) جدیدترین گزارش خود را در رابطه با وضعیت جهانی بازار موبایل در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ منتشر کرد؛ مطابق این گزارش میزان عرضه گوشی‌های هوشمند در این بازه زمانی به ۳۸۰ میلیون عدد می‌رسد که در مقایسه با ۳۷۹.۸ میلیون در زمان مشابه در سال گذشته بلاخره نشانه‌‌هایی از بازگشت به روند بهبودی را نشان می‌دهد. به گفته کانترپوینت، هواوی، Realme و سامسونگ از بین برندهای تولیدکننده موبایل رشد مثبتی را در این بازه ثبت کرده‌اند و تقاضای قوی در بازارهای هند و چین در ماه سپتامبر نیز از دلائل متوقف شدن هفت ماه کاهش سالیانه پی در پی در این بازار توصیف شده‌اند.

شوبیت سریواستاوا (Shobhit Srivastava) از تحلیلگران موسسه کانترپویت در این رابطه می‌گوید: «بازار جهانی گوشی‌های هوشمند، یک دوره طولانی از رکود سالیانه ادامه‌دار را در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹ به لطف افزایش عرضه در هند و چین، دو بازار با تمرکز بالا برای هر بازیگر زنجیره ارزش موبایلی پشت سر گذاشته است. در هند شرکت‌های تولیدکننده اسمارت‌فون آماده‌سازی برای فصل جشن دیوالی را با برپایی کانال[های فروش] مطمئن زودتر [از موعد] آغاز کرده‌اند. در چین، هواوی، اوپو و ویوو (گروه موسوم به HOV)، به مشاهده تقاضای مطمئن در کانال[های فروش] پیش از تعطیلات National Day Golden Week در ماه اکتبر که بازار را به سمت رشد فصلی مثبت ۶ درصدی سوق خواهد داد، ادامه می‌دهند. این [موضوع] همراه با فصل تعطیلات پیش رو در سه‌ماهه بعدی، باید به ارتقاء تقاضای کلی [در بازار] اسمارت‌فون و یک قلمرو رشد مثبت برای نیمه دوم امسال در مقایسه با سال گذشته منجر شود.»

تاران پاتاک (Tarun Pathak) معاون بخش تحقیقات موسسه کانترپوینت به طور مشخص از عملکرد هواوی در این فصل سخن می‌گوید جایی‌که تحریم‌های آمریکا به گفته این مدیر تحقیقاتی، تأثیری بر عرضه و رشد هواوی در سه‌ماهه سوم سال جاری میلادی نداشته و تمرکز بر بازار چین برای جبران کاهش فروش بازارهای بین‌المللی با برانگیختن احساسات وطن‌پرستانه کاربران داخلی از یک سو و استراتژی تهاجمی go-to-market از سوی دیگر، به خوبی به این برند در ارتقاء و حفظ سهم بازار آن کمک کرده‌اند. استراتژی go-to-market در واقع طرح و برنامه یک مجموعه برای به‌کارگیری نیروهای داخلی و خارجی خود، جهت ارائه پیشنهاد ارزشمند کمپانی (Value Proposition یا گزاره‌ای که کاربران را به خرید و استفاده از کالا یا سرویس یک شرکت تشویق می‌‌کند) به کاربران و دستیابی به یک مزیت رقابتی‌ست. به گفته پاتاک، در خارج از چین البته شکاف در حال گسترشی برای هواوی در بازارهای خارجی مثل اروپا، آمریکای لاتین و خاورمیانه به دلیل ارائه نشدن مدل‌های جدید مجهز به سرویس‌های گوگل در حال شکل‌گیری‌ست که موقعیت‌های جدیدی را پیش روی رقبای هواوی به خصوص سامسونگ، شیائومی و دیگران جهت تصاحب این بازارها، می‌گشاید.

Huawei Mate 30 Pro

محققان کانترپوینت در رابطه با موفقیت ارتباطات نسل پنجم مخابراتی یا ۵G نیز ابراز امیدواری کرده و روند توسعه آن را سریع‌تر از دوران ۴G توصیف می‌کنند. به گفته پیتر ریچاردسون (Peter Richardson) از دیگر مدیران تحقیقاتی کانترپوینت، اسمارت‌فون‌های ۵G با رشد پیاپی ۲۰۰ درصدی در حال حاضر ۲ درصد از سهم بازار را در سه‌ماهه سوم ۲۰۱۹ به خود اختصاص می‌دهند که این سهم با ارائه رسمی ۵G در اپراتورهای چینی به شدت تحت تأثیر قرار گرفته به طوری‌که سال ۲۰۲۰، سال تغییر بزرگ و ترویج گسترده ۵G خواهد بود.

میزان عرضه و سهم بازار 10 برند برتر تولیدکننده اسمارت‌فون در سه‌ماهه سوم 2019

طبق گزارش این نوبت کانترپویت، شرکت سامسونگ در سه‌ماهه سوم سال ۲۰۱۹ همچنان با عرضه ۷۸.۴ میلیون گوشی به بازار و رشد ۸.۴ درصدی در صدر ارائه‌کننده‌گان اسمارت‌فون به بازار قرار داشته و ۲۰.۶ درصد از سهم این بازار را به خود اختصاص داده است. کانترپوینت این رشد را به عملکرد مناسب گلکسی نوت۱۰ و سری گلکسی A منتسب می‌داند و شکست هواوی در بازارهای بین‌المللی را عاملی برای موفقیت‌های بیشتر این کمپانی در آینده بر می‌شمارد.

هواوی با رشد ۲۸.۵ درصدی و ارائه ۶۶.۸ میلیون گوشی هوشمند به بازار در جایگاه دوم این لیست قرار گرفته و ۱۷.۶ درصد از بازار اسمارت‌فون را به خود اختصاص داده است. این موفقیت هواوی به عملکرد بی‌نظیر آن در بازار چین وابسته است جایی‌که این کمپانی در حال حاضر نزدیک به ۴۰ درصد بازار را در اختیار دارد.

اپل در جایگاه سوم این لیست با ۴۴.۸ میلیون گوشی عرضه شده به بازار قرار دارد که کاهشی ۴ درصدی را نسبت به Q3 2018 نشان می‌دهد سهم بازار اپل نیز به همین تناسب از ۱۲.۳ درصد سال پیش حالا به ۱۱.۸ درصد افت کرده که آحتمالا یکی از دلائل اصلی آن، دست نگه‌داشتن خریداران برای حضور آیفون‌های جدید این شرکت در بازار بوده است. استقبال اولیه خریداران از سری جدید آیفون ۱۱ البته در سطح امیدوارکننده‌ای قرار داشته که این موضوع به گفته کانترپوینت به بهتر شدن شرایط اپل در فصل تعطیلات منجر خواهد شد. تصحیح قیمت برخی محصولات اپل مثل آیفون ۱۱ و آیفون XR در چین و بعضی مناطق دیگر و ارائه رنگ‌های جدیدتر و جذاب‌تر برای گوشی‌های این شرکت به گفته کانترپوینت در برانگیختن تقاضاهای خرید در هفته آخر سپتامبر موثر بوده و تا حدود زیادی مانع از کاهش شدید آمار اپل (ناشی از عملکرد ضعیف دو ماه اول این فصل) شده است.

Apple iPhone 11

پس از اپل به ترتیب کمپانی‌های اوپو، شیائومی، ویوو، Realme، موتورولا، LG و تکنو مقام‌های چهارم تا دهم را در اختیار دارند. بالاترین رشد در بین ۱۰ شرکت اول ارائه‌کننده اسمارت‌فون به بازار به شرکت Realme (از زیر مجموعه‌های Oppo) تعلق دارد که همانطور که پیش از این نیز اعلام شده بود تواسته‌ با ارائه ۱۰.۲ میلیون گوشی، سهم بازار خود را از ۰.۳ درصد سال گذشته به ۲.۷ درصد افزایش دهد. مجموعه BBK شامل برندهای اوپو، ویوو، وان‌پلاس و زیر مجموعه‌های آن‌ها به گفته کانترپوینت در حال تبدیل شدن به بزرگ‌ترین گروه سازنده گوشی‌های هوشمند بوده و در حالی‌که سه‌برند آن در جمع ۱۰ برند برتر بازار اسمارت‌فون قرار دارند، به سهم فراتر از ۲۰ درصدی در این مارکت دست پیدا کرده است.

Realme X2 Pro

سهم ۱۰ برند برتر بازار گوشی‌های هوشمند طبق برآورد کانترپوینت از ۷۸ درصد سال گذشته، حالا به ۸۳ درصد افزایش یافته که این نشانه‌ای بر کوچک‌تر شدن نقش برندهای ضعیف‌تر در این مارکت و قدرت گرفتن شرکت‌های اصلی این بازار به حساب می‌آید.

برچسب ها :
mobile.ir

درباره آریا پارسا

چند ساله که برنامه نویسی می کنم. به دنیای دیجیتال و وب بسیار علاقه مندم و سعی می کنم هر روز در دیجی وبی مطالب مفیدی را برای شما دوستان ارسال کنم.

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *