روش های افزایش اعتبار دامنه یا همان دامین اتوریتی ( Domain Authority )

روش های افزایش اعتبار دامنه یا همان دامین اتوریتی ( Domain Authority )

ارتقا دامین اتوریتی : هر سایت شامل دامنه خاص خود شده و برای آن که بتوانید دامنه را به برندی مطرح تبدیل کنید، قطعا باید هزینه‌های بزرگ داشته باشید. البته تنها هزینه نیست بلکه مواردی چون سرمایه گذاری زمان ، تحقیق و پول زیاد را می‌طلبد.

به هر حال افرادی که از Domain Authority یا اعتبار دامین بهره می‌گیرند، قصد دارند موجب بهبود دامنه وب سایت خود شوند. بسیاری از دارندگان سایت به دنبال آن هستند تا بهبودی در زمینه دامنه سایت خود داشته باشند و حتی در این زمینه سرمایه‌گذاری بسیاری دارند.

اما پرسش اصلی اینجاست که چگونه می‌توان موجب بهبود بخشیدن دامنه شد که در این مطلب به آن پاسخ خواهیم داد.

چرا باید به ارتقا Domain Authority یا دامنه سایت پرداخت؟

این ممکن است مانند یک سوال عجیب از یک کارمند شرکتی که Domain Authority را ایجاد کرده به نظر برسد، اما مهمترین سوالی است که می‌توانیم از شما بپرسیم. هدف نهایی شما چیست؟ Domain Authority به گونه‌ای طراحی شده است که می‌تواند نشانگر موفقیت باشد (در هر لحظه بیشتر) ، اما موفقیت را به همراه ندارد. DA توسط گوگل استفاده نمی‌شود و تأثیر مستقیمی در رتبه بندی شما نخواهد داشت. افزایش DA جهت ارتقا آن امری بیهوده تلقی می‌شود.

بنابراین نیازی به DA بالا نیست؟

سردرگمی شما را می‌کنیم. اگر مجبور شدیم دامنه را بیش از حد ساده کنیم، می‌گوییم DA شاخصی از ارزش سهام لینک شما است. بله ، همه موارد مساوی هستند، یک DA عالی بهتر از یک DA پایین است، و تلاش برای دستیابی به DA بالاتر بوده، اما خوب خود DA نباید هدف نهایی شما باشد.

بنابراین DA تاثیری ندارد؟

نه ، اما مانند هر متریک، شما نمی‌توانید از آن بی پروا یا خارج از متن استفاده کنید. پاسخ کوتاه این است که DA در شناخت توانایی رقابت نسبی خود بسیار مفید است. سئو هوشمند به معنای لانچ منابع به کلمات کلیدی بیهوده نیست، بلکه در مورد فهمیدن جایی است که شما واقعاً شانس رقابت دارید. دانستن اینکه DA شما ۴۸ است، در خلاء بی فایده است. دانستن اینکه DA شما ۴۸ بوده و سایت‌هایی که در پرس و جو مورد نظر شما رقابت می‌کنند ، دارای DA هستند از ۳۰-۴۵ می‌تواند بسیار مفید باشد. به همین ترتیب، دانستن اینکه رقبای موردعلاقه شما دارای DA 80 یا بالاتر می‌توانند در وقت و هزینه تلف شده زیادی صرفه جویی کنید یا خیر، مسئله گسترده است.

گوگل اعتقادی به DA ندارد

ما قصد داریم آن را به چند نکته به جای چندین نکته تبدیل کنیم. اول، اظهارات رسمی گوگل تمایل دارند شرایط را بسیار معمولی تعریف کنند. آنچه گوگل گفته این است که آنها از معیارهای ارزشمند در سطح دامنه برای رتبه بندی استفاده نمی‌کنند.  بیایید آن را به ارزش اسمی تبدیل کنیم. آیا شما اعتقاد دارید که یک صفحه جدید در یک دامنه ضعیف شانس برابر برای رتبه بندی به عنوان یک دامنه با قدرت بالا دارد؟ البته نه، زیرا هر دامنه از سهام لینک داخلی خود که توسط لینکها به صفحات جداگانه هدایت می‌شود، دارای ارزش است. این که آیا آن اثر کل را در یک متریک واحد اندازه گیری می‌کنید یا نه، هنوز هم وجود دارد.

این سؤال بخش بزرگی از وجود دامنه تایید شده است و به شما کمک می‌کند توانایی خود را در رقابت با شرایطی که برای آنها هدف‌گذاری نکردید و برای محتوایی که حتی ننوشته‌اید، درک کنید.

به طور جدی نکاتی باید بیان شود

تصور می‌کنیم همه هشدارهای ما را مطالعه کردید و آنها را جدی گرفتید. شما می‌خواهید Domain Authority خود را بهبود ببخشید زیرا این بهترین متریک است که در اختیار دارید و معمولاً ارزش چیز خوبی است. هیچ اسرار جادویی برای بهبود عواملی که باعث DA می‌شود وجود ندارد، اما در اینجا نکات اصلی ذکر شده است:

۱. لینک‌های قوی بیشتری داشته باشید

 این مورد طولانی و کوتاه است. لینک‎ها از سایت‌ها و صفحات دارای قدرت بالا هنوز قدرت رتبه بندی قابل توجهی دارند، و آنها هم Domain Authority و صفحه Authority را هدایت می‌کنند. حتی اگر تصمیم به نادیده گرفتن DA ندارید، می‌دانید لینک با اقتدار بالا چیز خوبی است. گرفتن از آنها موضوع هزاران پست و بیش از چند رمان تمام قد است.

۲-لینک اسپم کمی داشته باشید

امتیاز جدید DA ما همانطور که گوگل کاملاً سعی در انجام آن دارد، کار بسیار بهتری برای تخفیف لینک‌های نامطلوب است. توجه داشته باشید که “بد” به معنای لینک کم قدرت نیست. داشتن برخی لینک از دامنه‌ها و صفحات دارای قدرت کم کاملاً طبیعی است و در بسیاری از موارد برای جستجوگرها هم مرتبط و هم مفید است. امتیاز Spam Score Moz بسیار پیچیده است.

۳. از لینک‌های دارای ترافیک بالا استفاده کنید

امتیازات جدید DA ما همچنین در ایجاد لینک از سایت‌های مشروع با ترافیک واقعی مؤثر است ، زیرا این یک سیگنال قوی از ارزش بالا است. شما از DA به طور مرتب استفاده می‌کنید یا خیر، می‌دانید که جذب لینک‌هایی که باعث ترافیک می‌شوند، گزینیه خوبی است که نشان دهنده ارتباط با جستجوها و هدایت نتایج پایین خط است. همچنین دلیل خوبی برای متوقف کردن دنبال کردن هر لینک است که می‌توانید به هر قیمتی داشته باشید.

منبع

درباره رزیتا اکبری زاده

نظر بدهید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *